2010. június 30., szerda

Ugye Te átadod a helyed?

Mikor én még kis srác voltam, a szülők és az oktatási intézmények is igyekeztek arra nevelni, hogy kismamáknak, időseknek, vakoknak adjuk át az ülő helyet a tömegközlekedési eszközökön. Ezen felül a járműveken is matricák figyelmeztették erre a fiatalokat és ha jól emlékszem a TV is sugárzott nevelő oktató filmecskéket esténként. Működött is a dolog, bár volt egy-két simlis suttyó, aki homlokát az üvegre tapasztva igyekezett bámulni a külvilágot, nehogy már észre kelljen vennie magát.
Manapság, azt veszem észre, hogy valami új módi jött divatba. Az ifjak már csak arra sem veszik a fáradtságot, hogy kibámészkodjanak a jármű ablakából, sőt egyenesen belebámulnak az idősek, kismamák szemébe és ..sznak átadni a helyet, teszik mindezt olyan ábrázattal, mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne, hogy az ül, aki előbb szállt fel!
Nemrégiben egy nagy pocakú kismama állt két viháncoló tizen-huszon éves csajszi (liba) előtt, akik még méretgegék is tekintetükkel, hogy milyen szép nagy és arrol disputáltak, hogy nekik hogy fog állni majd a terhesség. (Úgy beszóltam volna nekik, de nem tettem, fene a jól nevelt modoromat.) Ma pedig, -és ez ihlette eme firkantást- egy tisztességben megőszült bácsi ácsorgott a 7E járaton reggel két huszonéves csajszi mellett, egészen a Ferenciek teréig.
Lehet, hogy csak én vagyok maradi, de engem ez felháborít!
És ha szabad ezúton üzennem, a zselésfejű önbizalomtól duzzadó keblű fickóknak, hogy ők is megöregszenek majd, hacsak addig szét nem drogozzák magukat és a műkörmös cicáknak, hogy egyszer Ők is kismamák lesznek és én bízom benne, mire ez bekövetkezik, olyan ifjúság nő fel, aki divatként űzi a régmúlt udvariassági szabályait, akik intelligensebbek és emberségesebbek lesznek, így Nekik lesz ülőhelyük, mikor majd rászorulnak!

A kép forrása: http://bkvfigyelo.blog.hu

7 megjegyzés:

  1. A kis kurvák nem jönnek rá, hogy abban a pocakból egy olyan gyerek fog megszületni, aki majd jól kirúgja a botot a kezükből, mikor már a hamut is mamunak mondják. :)

    VálaszTörlés
  2. Azért a bicska kinyílik a zsebben, ha az ingyen/kedvezménnyel utazó ELVÁRJA, hogy a teljes árú jegyet fizető átadja a helyét.

    VálaszTörlés
  3. Hát ez elég demagóg volt, kedves névtelen! :)

    VálaszTörlés
  4. Sancho, nem biztos, hogy a mi gyermekeink kirúgnák a botot bárki kezébőlmert Ti sem és mi sem úgy neveljük gyermekeinket, hogy ez bekövetkezzék. (szerintem)
    És lehetne egy médiakampányt (Társadalmi célú hirdetés!)összehozni, ahol divattá tennék az udvariasságot! De ez csak álom.
    Aki pedig úgy gondolja hogy azért mert jeggyel/bérlettel, pláne kedvezményes diákbérlettel utazik, nem adja át a helyét, az őt felnevelő idős, rozzant, visszeres lábú édesanyjának az üljön csak, hisz róluk szólt ez a bejegyzés.

    VálaszTörlés
  5. Teljesen igazad van, és átvitt étteremben értettem, hogy az a gyerek, mely a pocakban van. Arra célzok, hogy udvariatlan gyerek ha felnő, nagy eséllyel udvariatlan gyereke lesz, és ha sokan vannak, akkor majd találkoznak a bot kirúgásos esettel a másik gyerekével. :)

    Létre is hoztam neki egy FB csoportot, lehet lájkolni:
    http://www.facebook.com/group.php?gid=133895203298312&ref=mf

    :)

    VálaszTörlés
  6. A klasszikus viccben a bácsikának szólt be egy ilyen hülyegyerek, hogy "Papa, húzzon gumit a bot végére, hogy ne kopogjon!", mire az öreg: "Inkább apád húzott volna gumit a farka végére, amikor téged csinált..."
    Az ablakon kibámuló hülyegyerekek meg az alvást színlelő hülyegyerekek ellen az egyik mami megoldása tetszett, aki megkérdezte, nem most kell-e leszállnia a csávónak, aki ezután nem játszhatta a nemlátlak-nemisvagyitt dolgot.
    Ma az egyes villamoson utaztam - Elisa kérte, mert szereti a villamosokat - és simán nézték a pesti seggfejek, ahogy a karomon a gyerekkel végigállok 5 megállót. Érdekes, hogy egy babakocsis kismama kérdezte meg, hogy leül-e a gyerek, de még ekkor sem kaptak észbe a seggfejek.

    Én egyébként eleve nem ülök le akkor sem, ha van szabad hely, ugyanis nem vagyok beteg. Ha beteg vagyok - például amikor el volt törve a lábam - akkor meg olyan helyre ültem, ami kihasználatlan, azaz korlátra, satöbbi.

    Engem is idegesít a dolog, de jobban jársz, ha nem szólsz mert még nekedugranak a kis surmók, és még kénytelen leszel megagyalni egyiket-másikat.

    Sanci

    VálaszTörlés