2010. október 22., péntek

Kettesben a kisfiammal csavarogtunk a városban

M1 azaz földalatti, azaz kéregvasút. Kicsit fényszegény ezért bemozdult. (bocs)



Már nagyon rég volt, hogy kettesben mentem geoládázni Máté fiammal és egyszer troliztunk és villamosoztunk is csak úgy, a hétvégéket és szabadságokat mindig együtt töltjük. Most azonban úgy alakult, hogy nyertem egy napot, mert az oviban amolyan szünet féleség volt, én pedig kivettem egy nap szabit. Már régen igértem Máténak, hogy majd elmegyünk metrózni. Egy olyan gyereknek, akit mindenhova autóval visznek, minden tömegközlekedési eszköz élmény és bár ici-pici korában már utazott metrón, de arra már nem emlékezett. Fel ültünk a sárga buszra és bementünk a városba. A keleti pályaudvaron futó pillantást vetettünk a nagy kedvencekre a vonatokra, néhány szóban elmondtam ki volt az a két bácsi, akinek a szobra a homlokzaton látható, majd trolival a Mexikói útnál kezdtük a föld alatti utazást. Kismanókám arcán látszott, hogy tetszik Neki, alaposan szemügyre vett mindent, mikor elfogytak a kérdések, elmondtam, hogy ez a legrégebbi föld alatti jármű egész Európában és hogy a második metrót akkor építették, amikor én kis gyerek voltam (1950-1972), és el is érkeztünk a Deák térre, ahol átszálltunk az M2-re.

A Bethlen Gábor téren utunkat állta egy játszótér, amit nem hagyhattunk ki.


Máténak nagyon tetszett a tér neve, mert egyik csoport társát is így hívják. :-) A Kossuth téren kiszálltunk és felmentünk, hogy át nézzünk a Duna túlpartjára, ahol a következő megálló vár ránk. -Hú apa, akkor most át fogunk menni a Duna alatt? -kérdezte lelkesen.



Természetesen a Batthyány téren is felmentünk a felszínre, de itt még a HÉV-et is megnéztük, ami pont akkor érkezett és Máté integetésére lámpa villogtatással reagált. Aztán el metróztunk az Örs vezér térre, hogy alagútból ki, majd visszát játszunk. A Keletinél megszakítottuk utazásunkat, hogy megnézzünk egy 3D-s filmet a rovarokról az IMAX-ben, ami nekem is különleges élmény volt, mert 8-10 éve nem voltam moziban, de 3D-s filmet sem láttam még.

Mozi után.


Mozi után a hármas metróhoz igyekeztünk a Nyugatihoz, amivel a népligetig mentünk és onnan gyalog közelítettük meg Anya munkahelyét, ahonnan kocsival mentünk az Etele térre, megnézni az M4 infocenterben a maketteket. Itt még egy geoládát is begyűjtöttünk.

A láda közelében.


Szóval nagyon élménygazdag nap volt ez mindkettőnknek és gyakran éreztem úgy a nap folyamán, hogy megzabálom a fiamat, pedig nem is vagyok kannibál! :-D


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése